Grafisk profil

Den grafiska profilen innehåller riktlinjer och stöd för att förbättra vårt kommunikationsarbete. Den berättar hur logotyp, typsnitt, bilder och färger ska användas.

Bild ur den grafiska handboken

Genom att jobba efter den grafiska profilen och kommunicera konsekvent blir det tydligt för mottagaren att informationen kommer från Hammarö kommun.

Allt tryckt och digitalt material där Hammarö kommun står som avsändare ska tas fram efter riktlinjerna i den grafiska profilen. Det gäller både intern och extern kommunikation.

Den grafiska profilen gäller för samtliga anställda och andra externa parter som producerar material för Hammarö kommun, så som byråer, konsulter, tidningar eller tryckerier.

Ladda ner vår grafiska manual

Grafisk manual.pdf

Ladda ner vår logotyp

Vår logotyp finns i tre utföranden, färg, vit och helt i svart. I den grafiska manualen står det beskrivet när och hur varje utförande av loggan får användas.

För webben png

Hammarö logga färg png.
Hammarö logga vit.png
Hammarö logga svart.png

För tryckeri eps

Hammarö logga färg.eps
Hammarö logga vit.eps
Hammarö logga svart.eps

För utskrift jpg

Hammarö logga färg.jpg

Har du frågor om den grafiska profilen?

Kontakta
Evelina Bäck, kommunikationschef