Vi genomför regelbundna uppföljningar av alla ramavtal under en avtalsperiod. Syftet är att uppnå de mål och ambitioner som ligger bakom upphandlingen.
Avtalets villkor och krav ligger till grund för uppföljningen. Det kan till exempel gälla:
Kontroll av leverantörens ekonomiska stabilitet.
Kontroll av att leverantören sköter sina redovisningar samt betalningar av skatter och avgifter.
Kontroll av uppfyllande av krav på kvalitet, miljö, etik och social hänsyn.
Sedan 1 april 2019 ska leverantörer, som ingått avtal med offentlig sektor genom upphandling, fakturera elektroniskt.
Vid elektronisk fakturering så fördelas fakturorna automatiskt internt. Därför är det viktigt att du anger rätt referenskod (tre till fem siffror) vid fakturering.
Hammarö kommun tar emot e-fakturor i formatet Svefaktura eller Peppol Billing Bis 3. Våra uppgifter finner ni nedan:
Du som inte har fakturerat elektroniskt tidigare erbjuder vi InExchange fakturaportal. Där kan du registrera dig och sända upp till 100 fakturor per år kostnadsfritt. Är ditt behov större ber vi dig kontakta InExchange för mer information via telefon: 0500-44 63 60.
Klicka här för att läsa mer.
Klicka här för att få information om hur du skapar fakturor till kommunen.
Hammarö kommun
Box 12
663 21 SKOGHALL
Org.nr: 212000-1793
Momsreg.nr.: SE212000179301
Har du frågor så tveka inte att höra av dig till oss på ekonomi!
Mejla oss: ekonomi@hammaro.se
Ring oss: 054-51 50 00