Vem kan få hjälp av den digitala fixaren?
Alla som är 75 år eller äldre och bor i Hammarö kan få hjälp.
Kostar det något att få hjälp?
Nej den digitala fixaren är en kostnadsfri och trygghetsskapande tjänst som socialförvaltningen tillhandahåller
Vad kan jag få hjälp med?
Du kan få hjälp med olika tekniska saker som till exempel TV, telefon, iPad, dator mm eller digitala tjänster som hur man skaffar mobilt bankID, handlar på nätet, ringer videosamtal mm
Måste jag ha utrustning och internetuppkoppling?
Nej antingen har du utrustning och uppkoppling eller också är du nyfiken på att skaffa detta och då kan Robin komma och visa dig olika modeller som du kan få testa.
Är det säkert att få hjälp av fixaren?
Ja det är säkert att hjälp av fixaren. Digital fixare har sekretess och kan alltid legitimera sig med fotolegitimation vid hembesök. Det är alltid du själv som skriver in och förvarar dina personliga koder och lösenord.
Hur bokar jag besök av den digitala fixaren?
Du kan antingen ringa direkt på telefon 054-29 13 14 eller via kontaktcenter och söka den digitala fixaren. Tillsammans gör ni upp en lämplig tid för besök.