Välkommen på invigning av våra aktivitetsrundor

24 juni 2021

På måndag 28/6 mellan klockan 15- 18 är det äntligen dags att inviga den första av våra tre nya aktivitetsrundor som finns här på Hammarö. Pop up fritidsbanken kommer att vara på plats och det kommer finnas massor med kul utrustning att låna och de 50 första som gör rundan får ett litet pris. Så välkommen att aktivera dig!

Någon tar bild med mobilen på en skylt
Bild: Puls och styrka lånad från Aktivitetsrundan.se

Aktivitetsrundan är ett koncept som stimulerar barn och vuxna att röra på sig tillsammans. Varje övning har olika svårighetsgrader och passar både barn och vuxna. Du hittar aktivitetsrundan vid Mörmospåret, Kilenegården och vid lekparken bakom Mörmogård.

Bild: Pulskul- lånad från Aktivitetsrundan.se

Beroende på vilken runda du väljer så finns 8 till 12 skyltar utplacerade. Svårighetsgraderna varierar för att passa både vuxna och barn, nybörjare eller vältränad.

-          Vi vill att Hammarö ska vara en frisk kommun och rörelseglädje bidrar till en god hälsa. Det ska vara lustfyllt och enkelt att röra på sig. Aktivitetsrundan kan motivera alla i familjen och det är en kul sak att göra tillsammans, säger Anna Bengtsson, fritidskonsulent.

På invigningarna kommer Fritidsbanken att vara på plats med sin aktivitetsvagn, så vill man inte köra rundan finns möjlighet att låna utrusting till andra aktiviteter.

Schema för invigningarna:

Puls och styrka

Funktionell träning för hela kroppen. På varje skylt finns två olika övningar, en för barn i alla åldrar och en för vuxna. ”Puls och styrka” ger dig puls, styrka och rörlighet.
Konceptet består av tolv skyltar.
Plats: Mörmospåret med start vid parkeringen bakom Hammarö Arena
När: Måndagen den 28 juni klockan 15.00 – 18.00

Pulskul

Pulskul vill uppmana barn i yngre åldrar att röra sig mer. På varje skylt finns två rörelser, en för rörelse vid skylten och en för förflyttning till nästa skylt.
Konceptet består av åtta skyltar.
Plats: Kilenegården vid starten av blå spåret 1,1km
När: Tisdagen den 29 juni klockan 10.00-12.00

Pulskul

Konceptet består av åtta skyltar
Plats: Lekplatsen bakom Mörmo Gård
När: Onsdagen den 30 juni 15.00 – 16.00
De första 50 som genomför banan får en vattenflaska

Aktivitetsrudorna kommer sitta uppe året om så du är välkommen när som helst att träna! Läs mer om Aktivitetsrundan här.

För fler sommarlovsaktiviteter besök vår samlingssida sommarkul.

Var rädd om dig och andra!

Även om vi är utomhus på stora ytor så tänk på att hålla avstånd till andra och stanna hemma om du har syptom eller inte känner dig helt kry.

Sidan uppdaterad: 2021-06-28