Makarna Holms studiehjälpsfond för Vidö skolas elever

Nu finns möjlighet för dig som tidigare varit elev vid före detta Vidö skola att söka medel till dina fortsatta studier ur en studiehjälpsfond. Genom testamente efter makarna Holm ansvarar kommunen för en studiehjälpsfond vars avkastning ska gå till studier efter avslutad grundskola för elever som gått på Vidö skola.

Elever löser en gruppuppgift tillsammans.

Jury och utdelning

Beslut om utdelning tas av en styrelse bestående av bildningsförvaltningens chef, bildningsnämndens ordförande samt en representant för grundskolans rektorer.

Du som har ansökt om studiehjälp tidigare kan ansöka igen. Det spelar alltså ingen roll om du har fått bidrag tidigare.

Du ansöker genom att skicka ett brev eller maila oss följande uppgifter:

• Namn, adress, personuppgifter, uppgift om vilka år du gått på Vidö skola.
  • Beskrivning av dina nuvarande studier.
  • Motivering till varför du söker stipendium.
  • Bevis/intyg som styrker dina pågående studier. Det räcker inte med ett antagningsbesked till studier utan det måste framgå att du har påbörjat och håller på med dina studier.

Ansökan skickas senast 31 oktober till:

bin@hammaro.se

Hammarö kommun