E-faktura för leverantörer

1 april 2019

När du har levererat varor eller tjänster till Hammarö kommun ska du som företagare enligt lagkrav från och med 1 april 2019 sända oss din faktura elektroniskt. Det finns två sätt att göra detta på.

Du som redan idag fakturerar elektroniskt

Hammarö kommun tar emot e-fakturor i formatet Svefaktura. Våra uppgifter finner ni nedan:

  • VAN-operatör: InExchange
  • GLN: 7362120001798

Du som inte har fakturerat elektroniskt tidigare erbjuder vi InExchange fakturaportal. Där kan du registrera dig och sända upp till 100 fakturor per år kostnadsfritt. Är ditt behov större ber vi dig kontakta InExchange för mer information via telefon: 0500-44 63 60. 
Klicka här för att läsa mer.

Klicka här för att få information om hur du skapar fakturor till kommunen.

En faktura som skickas till Hammarö kommun ska uppfylla alla lagkrav. För att kommunen ska kunna betala fakturor är det viktigt att det tydligt framgår att det är Hammarö kommun som är fakturamottagare, vad som har levererats och vem inom kommunen som har gjort beställningen. Om nödvändiga uppgifter saknas på fakturan kan den komma att returneras till avsändaren.

För att fakturan ska kunna styras till rätt mottagare så ska fakturan märkas med fakturareferens. Kommunens beställare ska alltid uppge referens vid beställningstillfället. Om beställaren inte uppger något referensnummer ber vi dig att efterfråga detta. Om du registrerar din faktura i leverantörsfakturaportalen anger du detta nummer i fältet som är märkt med ert referensnummer.

Klicka här för att läsa mer.

Sidan uppdaterad: 2019-04-02 0 kommentarer

Kommentarer

Skriv en kommentar