Att gifta sig

Du kan gifta dig borgerligt
i kommunhuset i Skoghall.
Borgerlig vigsel betyder att 
vigseln inte är i en kyrka och att
det inte är en präst som viger.  

Innan du och din partner ska gifta er
måste ni fylla i en blankett.
Den heter Ansökan om hindersprövning.
Ni beställer blanketten hos Skatteverket.
Skatteverket har telefonnummer
0771- 567 567.

När ni har fyllt i blanketten ska ni
skicka den till Skatteverket.
Om det inte är några problem får ni
tillbaka blanketten.

Lämna sedan blanketten till den
som ska viga er.
Han eller hon behöver papperet
några dagar före vigseln. 

Vittnen

Två vittnen ska vara med på vigseln.
Det kan vara släktingar eller vänner. 
Det kan också vara personer
som arbetar på kommunen.

Sidan uppdaterad: 2016-10-05