Förskola är för barn mellan 1 år och 5 år.
Hammarö kommun har flera förskolor.
Det finns också 4 förskolor som föräldrar
har startat.
Barn till föräldrar som arbetar
eller studerar har rätt till förskola.
Barn till föräldrar som söker arbete eller
är föräldralediga får vara i förskola
15 timmar i veckan.
I förskolan leker barnen ute och inne.
De lär sig också olika saker.
Öppen förskola finns vid
familjecentralen på Mörmo Gård.
Där får föräldralediga och deras barn
leka tillsammans.