Vattenmätaravläsning

Nu är vattenmätaravläsningen enklare och snabbare, nu kan du nämligen registrera din vattenmätarställning direkt här på Hammarö kommuns hemsida.
(OBS! Om du registrerar via mobilen måste du ha mobilen i liggande orientering för att "Nästa"-knappen ska synas.) 

Det enda du behöver är ditt personnummer och ditt kundnummer som finns på din faktura. Sedan läser du av din vattenmätarställning själv och registrerar här:

Har du problem med registrering via mobil klicka här!

OBS: Har du inget personnummer utan ett organisationsnummer kontakta vår kontaktcenter på 054 - 51 50 00 så hjälper vi dig!

Sidan uppdaterad: 2017-05-08 21 kommentarer

Kommentarer

  • Andreas 2014-10-26 09:59

    Går inte registrera för "den förväntade förbrukningen är mindre än vad som är angett" Har ni en tjänst, se då till att det fungerar. Nu måste jag sätta mig och ringa iaf!! Dåligt!

  • Hammarö kommun kontaktcenter/ Kjell 2014-10-29 17:34

    När det inte går att registrera mätaravläsningen beror det på att ifyllt värde är mindre än 30 kubikmeter eller mer än 50 kubikmeter än tidigare årsförbrukning. I dessa fall vill vi att ni kontaktar Hammarö kommun via kontaktcenter för att få den nya avläsningen inlagd. Funktionen med spärr för större avvikelser är inlagd i systemet för att du inte av misstag ska lägga in felaktig mätaravläsning, som i så fall skulle leda till en felaktig preliminärdebitering hela nästa år.

  • Ralph Madsen 2016-10-03 12:07

    Dåligt att det inte går att rapportera va avläsningen hoppas att ni åtgärdar sidan så det fungerar

  • HAMMARÖ KOMMUN - Hasse kommunvägledare 2016-10-03 12:24

    Hej Ralph! Det är fler som har hört av sig med samma problem. Vi har felanmält det till IT avdelningen. Med vänlig hälsning, Hasse, kontaktcenter

  • Lars Johansson 2016-10-03 13:41

    Har talat med kontaktcenter, var tvungen att förklara problemet flera gånger, hon lyssnade inte på vad jag sa. Är det inte en förutsättning med kontaktcenter att ni tar oss på allvar. Undrar om hon förstog vad jag ville!

  • Staffan Malmgren 2016-10-04 08:59

    Underlätta arbetet för konsumenten ty onödigt begärd uppgift efterfrågas. Anläggningsnummer och mätarnummer borde framgå på utskickad självavläsningsblankett. Ni har kopplat avläsningen till personnumret, användarnamn, lösenord, kundnummer och då borde ni själva kunna fastställa att det är rätt anläggning och rätt mätarnummer.

  • Hammarö kommun kontaktcenter/ Kjell Andersson 2016-10-04 10:08

    Tack Lars Johansson för att du hörde av dig. Alla tas på allvar vid kontakt med kontaktcenter. Vi var inte medvetna om att vi hade ett tekniskt fel som gjorde att tjänsten på hammaro.se för självregistrering av vattenavläsningen inte fungerade. Därför uppstod en del missförstånd. Men tack vare dig med flera blev vi medvetna om detta och kunde snabbt åtgärda felet. När tjänsten inte fungerade tog kontaktcenter emot dina uppgifter och registrerade din avläsning i systemet.Välkommen att höra av dig med fler synpunkter för att förbättra kommunens tjänster.

  • Håkan Lindgren 2016-10-04 11:23

    Försöker att använda "Ny teknik" genom att registrera Via Internet. "Det går inte att visa sidan" Inte kul när man vill vara hjälpsam. Självavläsnings kortet är "jättbra" Men varför ska man skicka en "papperslapp med sin namnteckning när identitetsstölder är så vanliga??? Ni får gärna höra av er och förklara.

  • Lars Johansson 2016-10-04 12:03

    Hej Kjell! Det här med kontaktcenter har jag lagt i mitt arkiv. Tekniskt fel? Den It ansvarige vet ju om vad det "tekniska felet" beror på! Jag uppdaterar dig härmed. Han måste se till o kontrollera att det är Ok innan han är klar. Han måste ju förstå att han måste se till att öppna porten i brandväggen för att servern ska kunna ta emot de uppgifter ni vill av oss. Hälsar Lars/

  • Bengt Olsson 2016-10-04 17:38

    Har nu anmält/registrerat mätaravläsningen. Det gick mycket bra att göra detta. Inga problem.

  • Lennart 2016-10-05 18:15

    Fungerade inte nu i veckan på www adressen. Även oklart om inmatningen från HK hemsida fungerade. Nähäpp. Nu meddelande. Ombeds ringa.

  • Bo Johan Ljungqvist 2016-10-08 19:11

    Snälla hammarö kommun. Vänligen se till att all post från er till mig utelämnar de 4 sista siffrorna i personnumret. Identifikation blir tillräcklig med kundnr. Mvh Johan

  • HAMMARÖ KOMMUN - Amanda kommunvägledare 2016-10-10 16:13

    Hej Johan! Vi har tagit din fråga vidare till ekonomiavdelningen som kommer att se över om det går att lösa på ett bra sätt. Med vänlig hälsning, Amanda, kontaktcenter

  • Per 2016-10-11 08:26

    Jag ombeds att kontrollera att uppgifterna stämmer innan jag skickar in min självavläsning. Var finner jag mitt anläggningsnummer och mätarnummer ?

  • HAMMARÖ KOMMUN - Amanda kommunvägledare 2016-10-11 09:57

    Hej igen Johan! När en ny tjänst registreras görs ett skriftligt samtycke till att personuppgifter får användas av kommunen. Våra system kräver tillgång till personnummer dels för att vi ska kunna ge dig den bästa servicen och möjlighet till autogiro och e-faktura. Om du har frågor angående hanteringen av personuppgifter är du välkommen att kontakta ekonomiavdelningen via kontaktcenter telefon: 054-51 50 00. Med vänlig hälsning, Amanda, kontaktcenter

  • HAMMARÖ KOMMUN - Amanda kommunvägledare 2016-10-11 10:07

    Hej Per! De uppgifter du behöver för att göra en självavläsning finns på din faktura och på din vattenavläsare. Om du behöver hjälp med vattenavläsningen får du gärna ringa till oss på kontaktcenter telefon: 054-51 50 00 så hjälper vi dig med registreringen. Med vänlig hälsning, Amanda, kontaktcenter

  • Jan-Erik Lundgren 2016-10-13 11:57

    Hej! Detta med att rapportera själv är ju jättebra, det fungerade klockrent och lätt var det också 👍😊

  • HAMMARÖ KOMMUN - Amanda kommunvägledare 2016-10-13 16:05

    Hej Jan-Erik! Så roligt att du tycker det. Det är alltid roligt för våra medarbetare att höra att tjänsterna uppskattas. Med vänlig hälsning, Amanda, kontaktcenter

  • Maud Åström 2016-11-08 08:44

    Hej ! Har den 3 okt. skickat in denna uppgift om förbrukning, men gör det gärna igen. Hoppas den nu kommer fram. Maud

  • HAMMARÖ KOMMUN - Amanda kommunvägledare 2016-11-08 09:17

    Hej Maud! Vi har mottagit en vattenmätaravläsning från dig och den är registrerad i våra system, så allt är som det ska! Med vänlig hälsning, Amanda, kontaktcenter

  • Lars Johansson 2016-11-08 16:12

    Rapporterade in min avläsning 4 okt. Fick idag med info typ om Du inrapporterat men ändå får nytt brev så beror det på att Din förra avläsning var antingen för hög eller låg. Faktum är att min årsförbrukn per 4 okt stämde väl med föreg års förbrukning. Kolla er statistik!

Skriv en kommentar