Politik

Det är kommun-fullmäktige som 
bestämmer i Hammarö kommun.
I kommunfullmäktige sitter politiker
från de olika politiska partierna.
I kommunen finns 8 politiska partier.

Det är vi människor som bor i 
kommunen som väljer vilka politiker
som ska bestämma. 

De flesta kommun-politiker har
ett annat arbete på dagarna.
De är politiker på sin fritid.

Det är bara kommun-styrelsens
ordförande som är politiker på heltid.
Han heter Leif Sandberg.

Klicka på orden till vänster
på sidan för att läsa mer.

EPiTrace logger